Sunday, August 15, 2010

Kiss The Rain


Kiss The Rain

English compilation

Standing in front of a window, looking at the pouring rain out there.
The pitter-patter sound of raindrops form their own rhythm...
There is nothing that can done to cure how terribly the heart goes out.
All what can be done is to kiss the rain...

Chinese compilation

雨 一点一滴从空中飘落
仿佛泪水渐渐滑下
我望着你消失的方向
立在雨中...
泪 从我的眼框里涌出来
划出最悲哀的弧度
分不清是雨是泪
万籁俱寂

雨是万物的源泉
滋润了生命
可我的心却死了
在雨中枯萎
滂沱大雨总会停
云开太阳照
但你再也回不来

四周的空气仍旧寒冷
刹那间
所有希望都凝结
明知道
不断有生命从我的世界走出
看得见的重又看见
可是我懂得
这场雨会在我心上
刻下永不磨灭的印记
愿雨水冲刷掉
痛苦的回忆

No comments:

Post a Comment